Публікація в “Сегодня”

«Добрий день! Підкажіть, будь ласка, як мені діяти. Я здав телефон по гарантії в ремонт, минуло більше місяця, а телефон ще не повернули! Куди і як звернутися?»
Для того, щоб Ви змогли реалізувати своє право на захист, як споживач, необхідно переконатися, що першочергові кроки були зроблені належним чином.
При зверненні до сервісного центру з вимогою виконання безкоштовного усунення недоліків товару, потрібно чітко фіксувати ряд моментів. По-перше, Ваше звернення повинно бути оформлено у письмовому вигляді. По-друге, за фактом здачі товару до сервісного центру видається квитанція, в якій обов’язково заповнюється графа про термін виконання послуги ремонту. Це закріплено у Постанові КМУ «Про затвердження порядку гарантійного ремонту (обслуговування) чи гарантійної заміни технічно складних побутових товарів».
Якщо фактично термін ремонту товару перевищив 14 днів, то у такому випадку слід керуватися нормою Закону України «Про захист прав споживачів». Так, ст. 9 говорить про те, що кожен день затримки усунення недоліків товару, споживачеві сплачується неустойка в розмірі 1% вартості товару.
Важливо розуміти, що якщо сторони не передбачили порядок повідомлення про зміну строку виконання робіт, можуть виникнути труднощі у захисті своїх прав. Перше, що варто зробити (особливо у випадку, якщо спочатку це зроблено не було), – написати письмову заяву до сервісного центру. У ньому необхідно чітко викласти фактаж ситуації, а також вимагати надати письмову відповідь з роз’ясненням причин затримки ремонту. Не зайвим буде згадати у заяві про те, що в разі ненадання відповіді Ви маєте намір подавати скарги до Держспоживінспекції та до суду. Крім того, в заяві можна вимагати надати Вам на час проведення гарантійного ремонту аналогічний телефон з т.з. обмінного фонду – це право закріплено на законодавчому рівні. Найчастіше, подача подібних заяв значно зменшує час виконання робіт.
Якщо ж письмова заява не допоможе, наявні всі підстави для звернення до суду. Для цього необхідно зібрати документацію, пов’язану з придбанням товару та наданням послуг з усунення недоліків товару і подати позовну заяву. Звичайно, складання позову краще довірити юристу. Варто зазначити, що споживачі звільняються від сплати судового збору за позовами, пов’язаними з порушенням їх прав.

Leave a Reply